Bruiloft! - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van cambodjareis - WaarBenJij.nu Bruiloft! - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van cambodjareis - WaarBenJij.nu

Bruiloft!

Door: Bernadette

20 Juli 2014 | Cambodja, Khett Siem Reab

Onze 2e dag in Cambodja begon vanmorgen alweer vroeg. Vandaag zijn we naar de bruiloft geweest van Raath en Sony. We gingen lopend naar de kerk wat al een hele onderneming opzich is;) Een zanderige weg met grote plassen water die we moesten omzeilen en scooters die kriskras over de weg rijden. Aangekomen bij de kerk moest iedereen een schaal met fruit meenemen wat een cadeau was van de bruidegom voor de familie van de bruid. Achter de kerk zaten we in een lange rij naast elkaar. Even later kwam de bruid voor ons langs lopen. Daarna hadden we ontbijt soep gevuld met rijst. Na het ontbijt gingen we naar de kerkzaal waar de dienst plaats vond. In de dienst heeft erik gepreekt. Toen waren ze getrouwd. Daarna hadden we een 7 gangen lunch er kwamen bijzondere gerechten uit de keuken:) onder het eten hadden we een live optreden van een aantal vrouwen die heel mooi konden zingen (het was anders dan we gewend waren;) de bruiloft was afgelopen en werden we naar het hotel gebracht met een pickup met 15 mensen in een auto bedoeld voor 5 mensen. Smiddags konden we even bijkomen van alle indrukken en vanavond gaan we de stad in en Indisch eten.
Tot zover onze ervaringen weer!

Groetjes Bernadette en de rest!!